یورو

 

یورو (به انگلیسی: euro) (نماد: €؛ کد ایزو: EUR) یکای پول کشورهای منطقه یورو است که شامل ۱۷ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. استفاده از یورو در اول ژانویه سال ۲۰۰۲ رسماً در کشورهای آلمان، فرانسه، بلژیک، اتریش، اسپانیا، پرتغال، یونان، ایتالیا، ایرلند، لوکزامبورگ، هلند و فنلاند آغاز شد و اکنون در کشورهای زیر در جریان است: 

 

1. آلمان       2. اتریش     3. اسپانیا    4. استونی         5. اسلواکی          
6. اسلوونی  7. ایتالیا      8. ایرلند      9. بلژیک           10. پرتغال           
11. فرانسه 12. فنلاند    13. قبرس   14. لوکزامبورگ    15. مالت         
16. هلند    17. یونان      18. رومانی  

 

                    

 

  

 

چرا انگلستان واحد پول خود را به یورو تغییر نداده؟  ؟ پیر استعمار بیشتر ترجیح میدهد تمام اروپا پولشان را به پوند انگلیس تبدیل می کردند تا اینکه به یورو .ضمن اینکه انگلیس همواره آرزو می کند یورو به زمین بخورد و از همان ابتدا سیاست انگلیسی به آنها می گفت که یورو بلاخره به علت اختلافات داخلی اعضاء به هم خواهد ریخت وهنوز منتظر است. 

وزرای دارائی 16 کشور منطقه یورو با هدف نجات ارز واحد اروپایی موافقت کردند 750 میلیارد یورو (معادل 962 میلیارد دلار) به اقتصاد کشورهای بحران زده تزریق کنند.

خبرگزاری فارس: وزرای دارائی 16 کشور منطقه یورو با هدف نجات ارز واحد اروپایی موافقت کردند 750 میلیارد یورو (معادل 962 میلیارد دلار) به اقتصاد کشورهای بحران زده تزریق کنند. کشورهای یونان، پرتغال و اسپانیا نخستین کشورهایی هستند که از این بسته حمایتی بهره مند خواهند شد. وزیر دارائی فرانسه بعد از نشست 14 ساعته وزرای دارائی منطقه یورو گفت: این پیام صادر شده است: منطقه یورو از پول واحد خود حمایت می کند. بر اساس گزارش بلومبرگ اتحادیه اروپا که تحت فشار آمریکا و آسیا برای ثبات بخشیدن به بازارهای خود قرار دارد امیدوار است با این نمایش قدرت بتواند جو روانی بازار را به نفع یورو تغییر دهد.  

 

کارشناسان اقتصادی بر این باورند اتخاذ سیاستهای انبساطی پولی و مالی از سوی آمریکا و اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی در اروپا موجب ادامه روند صعودی ارزش یورو در برابر دلار خواهد شد .  

 

 مایکل درکس تحلیلگر ارزی در این باره تاکید کرد یورو یکی از با ثبات ترین نرخ ارزهای بین المللی در شرایط حساس و بحرانی اخیر است و کمترین نوسان ارزش را نسبت به دلار و ین داشته است . به اعتقاد کارشناسان ارزی اختلاف فاحش در سیاستهای مالی و پولی آمریکا و اروپا موجب خواهد شد تا روند صعودی ارزش یورو در برابر دلار و سایر ارزهای معتبر بین المللی ادامه یابد . به اعتقاد برخی کارشناسان ارزی ارزش یورو در برابر دلار طی سه ماه آینده افزایش خواهد یافت و هر یورو در برابر 1.45 دلار داد و ستد خواهد شد و اروپا موجب خواهد شد تا روند صعودی ارزش یورو در برابر دلار و سایر ارزهای معتبر بین المللی ادامه یابد .  

5euro   

 

10euro 

 

20euro 

 

50euro 

 

100euro 

 

200euro 

 

500euro 

 

  

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد